Advertisement

ciąża i poród

dziecko

kobieta

dla dzieci

rodzina

podróże

zobacz koniecznie

Ćwiczenia w ciąży

-

Katarzyna Sempolska - instruktor fitness

Instruktorka fitness; autorka programu dla kobiet w ciąży

Błyskotliwy sukces: podwójna moc atrakcji na terenie narciarskim Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau
Ruch w życiu kobiety jest ważny w każdym wieku i na każdym etapie jej życia, w tym także w okresie ciąży i połogu. Wiadomo już od dawna, że kobieta ciężarna nie powinna jeść za dwoje oraz, że umiarkowana i zaprogramowana aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi udowodnione korzyści zarówno dla matki, dziecka jak i samego przebiegu porodu.

Poniższe ćwiczenia przeznaczone są tylko dla kobiet, będących w ciąży fizjologicznej, bez powikłań. Przed przystąpieniem do ćwiczeń skontaktuj się z lekarzem ginekologiem-położnikiem i upewnij się czy Twoja ciąża nie jest zagrożona.

Przedstawiony zestaw ćwiczeń w ciąży wykonuj każdego dnia. W początkowej fazie ćwiczeń każde ćwiczenie powtórz 8 razy. Po 2 - 3 tygodniach możesz zwiększać liczbę powtórzeń do 10 - 12.

ćwiczenie 1

Połóż się na plecach. Ręce trzymaj wzdłuż tułowia. Kolana i stopy ustaw na szerokość bioder.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl




Unieś biodra w górę tak, żeby tułów i uda tworzyły jedną linię i zrób wydech.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Robiąc wdech połóż biodra na macie.

ćwiczenie 2

W klęku podpartym dłonie ustaw na szerokość barków a kolana na szerokość bioder. Ciężar ciała rozłóż równomiernie na dłonie i kolana. Kręgosłup utrzymuj w linii prostej.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Na wydechu zacznij zaokrąglać plecy, rozluźnij pośladki.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Z wdechem wykonaj pozycję wyjściową.

ćwiczenie 3

Ustaw pozycję klęku podpartego (patrz ćwiczenie 2). Robiąc wydech przesuwaj lewą dłoń w przód po macie. Kiedy stracisz kontakt dłoni z podłożem unieś prawą rękę tak wysoko aby tworzyły z tułowie jedną linię.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



W kolejnym powtórzeniu unieś prawą nogę




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Wykonuj to ćwiczenie na przemian na prawą i lewą stronę.

ćwiczenie 4

Usiądź na macie z prostymi nogami. Plecy trzymaj wyprostowane, dłonie oprzyj blisko bioder.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Z wydechem unieś biodra wysoko nad matę i nie zaokrąglaj pleców.




zdjęcie: www.fotoprzyszlemamy.pl



Wytrzymaj tę pozycję przez chwilę.


____________________________________________________________________

Zdjęcia www.fotoprzyszlemamy.pl
Ćwiczenia w ciąży prezentuje Agnieszka Orlikowska.

____________________________________________________________________

Portal maluchy.pl poleca:


AKTYWNE 9 miesięcy - dla przyszłych mam, które chcą być w formie.

To pierwsza w Polsce profesjonalna płyta z ćwiczeniami dla kobiet w ciąży wg popularnego programu AKTYWNE 9 miesięcy. Proponowany przez Katarzynę Sempolską (autorkę programu) wyjątkowy zestaw ćwiczeń jest skutecznym i bezpiecznym sposobem na formę we wszystkich trymestrach ciąży. Ćwiczenia są przygotowane na podstawie najnowszych zaleceń dotyczących aktywności ruchowej kobiet w ciąży.

Płyta zawiera 30 minut, odpowiednio dobranych ćwiczeń dla każdej zdrowej przyszłej mamy i jest przeznaczona do stosowania w domu.

Wspaniały sposób na super formę w ten wyjątkowy czas i nie tylko.

cena 29,90 (zakup internetowy przez strone www.aktywne9miesiecy.pl)

Ćwiczenia w ciąży - dodano: 2006-10-09

Avatar
Katarzyna Sempolska - instruktor fitness

Instruktorka fitness; autorka programu dla kobiet w ciąży

Portal maluchy.pl jest serwisem edukacyjnym. Informacje zawarte na naszych stronach służą wyłącznie celom informacyjnym. Wszelkie problemy muszą być konsultowane z odpowiednim lekarzem specjalistą. Autorzy i firma ITS MEDIA nie odpowiadają za jakiekolwiek straty i szkody wynikłe z zastosowania zawartych na stronach informacji lub porad.